Kolejny rok, kolejne podsumowanie projektów optymalizacyjnych i plany na następne 12 miesiecy. Coraz więcej firm z sukcesem wdrożyło Optyczne rozpoznawanie znaków (OCR), Elektroniczny obieg dokumentów (DMS), ale dalej organizacje mają poczucie, że ich pracownicy w back office (administracja, księgowość, kadry spędzają zbyt dużo czasu na przepisywanie danych z jednego systemu do drugiego, wysyłanie do klientów dokładnie tych samych maili z prośbą o płatności.
Możemy coś na to poradzić. Coraz więcej organizacji wchodzi w Robotyzację Procesów Biznesowych (RPA – Robotic Process Automation), czyli aplikacji imitujących i wspierających pracowników w wykonywaniu najbardziej powtarzalnych i żmudnych czynności.
Od razu pewnie nasuwają się myśli typu:
- To nie dla nas, jesteśmy za mali, zwyczajnie nas na to nie stać
- Nawet jakbyśmy się zdecydowali to nigdy nam się ta inwestycja nie zwróci
- Nie mamy pojęcia jak się za to zabrać